piątek, 11 grudnia 2015

Jak pozyskać nowe szanse.




Szansa na sukces.

Co rozumiesz przez słowo 'szansa'? Czy jest to coś, co trafiło Ci się przez zupełny przypadek czy coś, o co musiałeś walczyć? 

Dla mnie te 'szanse' to nowe wywalczone okoliczności do kolejnego kroku na przód.
W moim przypadku 'szansą' mogę nazwać to, że nawiązałem owocny kontakt z człowiekiem, który zdecydował się na moje usługi, które odsłoniły mi kolejne 'szanse', czyli dobrą reklamę oraz nowe kontakty, a to jak je wykorzystałem zależało tylko ode mnie. Przecież równie dobrze mogłem nie kontaktować się z tym znajomym i próbować dalej rozsyłać swoje oferty do innych ludzi. Kto wie? Może odezwałby się ktoś, z kim współpraca zaowocowała by kilkukrotnie większą liczbą nowych opcji? Tego już nie sprawdzę, a już na pewno tego nie żałuję.
Chcę Ci przez to powiedzieć, że praca za mniejsze wynagrodzenie i pójście na taki układ jak ja z moim znajomym nie jest gotową receptą na postęp w Twoim biznesie. W zasadzie to w większości książek pisanych przez przedsiębiorców przeczytasz dziesiątki rozdziałów, aby cenić jak najlepiej swój czas i tu pojawia się kolejne pytanie.

Co to znaczy cenić swój czas?

Czy wycena Twojego czasu opiera się tylko na pieniądzach, które masz w ręku? Jeśli interesujesz się choć trochę sportem, to na pewno nie raz widziałeś kogoś z smukłą i wyrzeźbioną sylwetką. Czy myślisz, że każdy sportowiec, który szczerze i ciężko pracuje widział efekty ćwiczeń już po kilku treningach? Oczywiście, że nie! Wymagało to czasu, samozaparcia i dobrego planu, aby zobaczyć pierwsze efekty, które z pewnością były niesamowitym zastrzykiem motywacji. Tak samo jest u mnie z prowadzeniem mojej działalności gospodarczej. Ostatnie doświadczenia pokazały mi, że lepiej opłaca mi się (bynajmniej na starcie) praca, która głównie nie wygeneruje jednorazowego zysku, lecz praca, której dodatkowym profitem (często w zamian za mniejsze wynagrodzenie) będą otwarte furtki do kolejnych 'szans'. Zanim te 'szanse' i Twoja ciężka praca zaczną przynosić efekty, czyli wyczekiwane zarobki, minie trochę czasu.

Od czego zacząć? 

Aby przyciągnąć jakichkolwiek klientów, musisz się określić, w jakim środowisku są docelowi zainteresowani Twoim produktem/usługami ludzie. Polecam podejrzeć inne firmy z Twojej branży, którym już się co nieco udało. Na stronach internetowych często można znaleźć zakładkę z realizacjami danej firmy dla danych klientów. Podpatrz, gdzie i z kim współpraca może najlepiej zaowocować.

Ostatnio przeczytałem książkę autorstwa Joe GirardStanley H. Brown - ' Każdemu sprzedasz wszystko co zechcesz'. Ta książka może Ci podsunąć kilka podstawowych pomysłów na nawiązywanie kontaktów i relacji z Twoimi potencjalnymi klientami. 





Powodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz